IFK Stockholm förlänger sitt samarbete med Bareko och Craft.
2024-02-26 14:37

IFK Stockholm förlänger sitt samarbete med Bareko Sport och Craft.

Det nya avtalet sträcker sig över 5 år och träder i kraft den 1 januari 2025.

Efter fyra år som huvudpartner till IFK Stockholm Fotboll inom rättigheterna sportutrustning och merchandise förlängs nu avtalet mellan Craft och IFK Stockholm till och med 2030. Givet det nya avtalets längd om totalt fem år med start från 2025 till 2030 blir detta det största sponsoravtalet i IFK Stockholms historia.

"Att få vara med på IFK Stockholms fortsatta resa är glädjande och hedrande. Vi från Bareko Sport och Craft ser fram emot 5 år av fortsatt nära samarbete med föreningen och dess medlemmar. Vi tackar för förtroendet!" Per från Bareko Sport och Micke från Craft

För Bareko Sport, Craft och IFK Stockholm innebär det nya avtalet ett än mer omfattande och djupare samarbete. IFK Stockholm med idag totalt över 800 spelare kommer därmed under lång tid framöver att spela fotboll i Craft-kläder och avtalet omfattar alla IFK Stockholm Fotbolls sektioner: herr, dam, ungdom, futsal samt merchandise.

"Vi har högt ställda krav på alla produkter vi använder och säljer inom föreningen. Samarbetet med Craft och Bareko har varit väldigt framgångsrikt, där både spelare och supportrar har gett mycket positiv feedback kring produktutvecklingen. Nu ser vi fram emot att både förlänga och fördjupa samarbetet kommande fem år", säger Marcelo Soto, Klubbansvarig på IFK Stockholm Fotboll.

2022-05-02 19:24