Innan ni bestämmer er
Har ni läst igenom allt innan ni bestämt er för att skicka in en intresseanmälan?

Det är viktigt att ni förstår vilka IFK Stockholm är och vad vi erbjuder våra medlemmar samt vad vi förväntar oss av er som medlemmar. Både när det gäller spelare, ledare och förälder.

1. VI ÄR EN BREDDFÖRENING

Det innebär att ALLA barn är välkomna att spela fotboll hos oss, oavsett ambitionsnivå eller tidigare erfarenhet. Det spelar ingen roll om du vill spela fotboll för att ha nåt kul att göra med dina vänner eller om du vill utmanas och utveckla dig själv och din fotboll. Vi tror att det finns plats för alla i vår förening. Vi tror därför även att tålamod är viktigt i barnens fotboll, därför toppar vi inte/delar inte upp barnen i olika nivåer.

2. VI ÄR EN IDEELL FÖRENING

En ideell förening innebär att alla verksamma i föreningen (styrelse, tränare, lagledare) ställer upp gratis på sin fritid för att föra föreningen framåt. Det är då oftast föräldrar som ställer upp ideellt som tränare eller lagledare i sitt barn lag dom första åren av deras fotbollsutbildning. Upp till att barnet är ungefär 13 år är det alltså välutbildade föräldraledare som leder barnen i samtliga våra lag. Tillsammans hjälps vi åt!

3. VI ÄR BEROENDE AV ER FÖRÄLDRAR

Så länge som ni, som föräldrar, är medvetna om dessa punkter och förstår samt följer våra regler och riktlinjer så underlättar det för både oss som förening och er som medlemmar. Vi försöker alltid vara öppna och raka i vår kommunikation för att undvika missförstånd och för att underlätta för er och ert barn. Fotboll och föreningslivet ska i slutändan vara kul och givande för alla inblandade!
Vi garanterar inte plats

Engagera er som Ledare

Spelat i en annan klubb innan?

I syfte att undvika missförstånd i samband med eventuella övergångar är det viktigt att den sökande informerar sin nuvarande klubb om att man sökt sig till IFK Stockholms verksamhet. IFK Stockholm kontaktar alltid den sökandes nuvarande klubb för att säkerställa att det inte föreligger några hinder.

Tillhör du för tillfället en klubb rekommenderar vi er att vara kvar säsongen ut. Vi tar kontakt med er i oktober när säsongen närmar sig sitt slut för att se över om intresse fortsatt kvarstår